Goedgle

Google loopt per jaar zo’n 110 miljoen dollar aan reclameinkomsten mis als gevolg van de ‘geluksknop’ van de zoekmachine, aldus advertentiedeskundige Tom Chavez via nu.nl. Marisa Mayer van Google reageert op deze uitspraak in het radioprogramma van Chavez en zegt dat de knop bewust niet verwijderd is: “Je moet oppassen dat je als bedrijf niet te droog wordt, dat niet alles alleen om geld draait.”

Daar slaat zij (en dus Google) de spijker op z’n kop. Als je de 1 procent van de zoekers van Google niet meer op deze wijze bedient, loop je ook de kans dat mensen je gewoon niet meer leuk vinden (of een hebberd als ze weten waarom die knop verwijderd is) en je minder gaan gebruiken. Het weghalen van de “I’m feeling lucky”-knop, die sommige mensen toch wel handig vinden, kan ook die reclameinkomsten tenietdoen, vanuit een vermindering in waardering voor het bedrijf. We kunnen wel allemaal kortzichtig aan meer-meer-meer geld denken, maar dat is niet altijd de enige weg.

Slimme Google! 🙂